Google+ Followers

Friday, 17 October 2014

Bahagiakah aku...???

Assalamualaikum... bahagiakah aku di kala ada hati yg kecewa.. bahagiakah aku di kala ada hati yg merindu.. tapi... perlukah aku membahagiakan org lain.. sedangkan aku menangis sendirian.. merenung sendirian.. sakit bersendirian..kebahagiaan perlu di cari untuk sebuah senyuman sepanjang hari2 yg dilalui...

Saturday, 6 September 2014

Terima Kasih Ya Allah

Assalamualaikum... selamat pagi... bila duduk bersendirian.. kenangan2 lama menerjah tetiba.. bukan nak ingat kembali.. tetapi memikirkan.. perjalanan hidup yg begitu indah yg telah Allah kurniakan.. segala suka.. duka.. bahagia.. kesedihan.. menjadikan mawar lebih kuat dlm menempuh dugaan yg mendatang.. walaupun hati sering disakiti.. Allah memberi ganjaran yg cukup bnyk sebagai balasan.. mawar belajar dari semua pengalaman2 hidup ini... bintang2 hati yg menemani hidup mawar dlm meneruskan kehidupan ini.

Tuesday, 26 August 2014

Semangat yg hilang

Assalamualaikum... selamat pagi syg.. kata2 semangat dari org yg paling kite syg tu sedikit sebanyak dpt mengubah mood kite hari tu..

Kenapa sepi tanpa berita?..

Ketenangan

Assalamualaikum. . Slmt pagi syg.. lama x update blog ni... sebab x de ape nak taip... heheheh.. idea kering.. mood tgh ke laut..

Thursday, 21 August 2014

Kabut seorang perindu

Assalamualaikum... selamat pagi syg... lama x updata blog.. kesibukan dlm urusan duniawi...
Tatkala hati kesepian dan keseorangan, tiada teman buat bicara, tiada pendengar yg setia..kebiruan laut menjadi pelepas kerinduan padanya. Rindu yang bersarang.. pada seraut wajah serta suara bak ombak amat2 di dambakan dikala ini.. atas desakan waktu serta desakan tanggungjawab.. aku harus menerima takdir segalanya... wahai kekasih hati.. sesungguhnya hadirlah kau di kala ini... aku takut bila hati kian pudar kasih sayang.. aku harus melangkah pergi..mencari suatu yg pasti...

Monday, 10 February 2014

Hati berdebar2 je...

Assalamualaikum.. selamat pagi syg... 2-3 hari ni.. hati ni berdebar2 je.. banyak perkara yg mawar fikirkan.. mujurlah ada anak2 disisi peneman di kala muram.. mereka berusaha menceriakan ibu dia yg suka sangat termenung ni..suatu hari si Naufal menegur.. "ibu ni.. nape x nak ckp dgn fal? ibu diam je.. ibu x sayang fal lagi kan?".. terkejut dengan kata2 dia.. "Ibu sayang la"... jawapan ringkas je.. janji dia faham... bila fikir2 balik.. sampai bila mawar nak hidup mcm ni kan?.. kenapa nak di kenangkan dengan org yang selalu buat kita menangis.. so.. lupakan sejarah lama.. buka lipatan hidup yang baru... In Shaa Allah.. ameennn...

Sunday, 9 February 2014

Zalimkah aku...???

Assalamualaikum. . Slmt mlm syg.. biarlah org nak kata ape pun tentang mawar..  sampai hati kau.. kau ni zalim.. kau ni jahat.. kau ni pentingkan diri sendiri.. cakaplah ape korang nak ckp.. yg penting mawar tahu ape yg mawar buat.. demi masa depan.. ENOUGH IS ENOUGH!!..

Saturday, 8 February 2014

Masih Di Persimpangan

Assalamualaikum. . Slmt pagi syg.. depan, belakang, kiri, kanan dan bawah semua jalan.. simpang mana yg harus mawar masuk.. ?? Pilihan yg x pasti.. rasa takut tiba2 dtg.. takut termasuk salah simpang.. nak u turn balik jauh dah.. nak atau x nak.. kena tempuh jgk.. Ya Allah kau berilah aku kekuatan dan kesabaran dlm menempuh kehidupan yg bersimpang dan bersiur ini.. Kau berilah aku petunjuk ke jalan yg benar lagi diredhai.. klu sakit.. biar aku sendiri yg merasakannya.. bukan anak2 ku.. sesungguhnya aku amat menyayangi mereka. .

Esok masih ada...

Assalamualaikum. . Slmt malam syg..

Esok bermula perjalanan hidup seperti biasa.. menghantar anak ke sekolah setiap pagi.. kerja..dan balik di waktu petang.. perjalanan yg mudah kan?.. solat 5 waktu.. jaga amalan kebaikan.. jaga bahasa.. jaga tingkah laku.. tlg menolong.. pasti di sayangi orang.. setiap malam.. fikiran menerawang jauh.. memikirkan ape akan jadi esok hari.. bahagia kah?.. menyedihkan kah??..klu bole biarlah malam ni panjang.. agar bole terus bermimpi nan indah..  tapi bagi mawar.. sepanjang hari esok.. pasti ada gangguan2 yg kurang menyenangkan akan ada.. bukan nak lari dari masalah.. mawar x mahu cari masalah.. berdiam lebih baik dari berkata2.. bukan bererti kalah. Tapi itu lebih baik dari menang atau kalah air mata tetap akan mengalir.. PLEASE LEAVE ME ALONE.. I NEED TIME.. !!.

Rindu

Assalamualaikum... selamat petang syg... tetiba rindu ni bertandang.. rindu sangat nak dengar suara dia.. tapi nak buat mcm mana.. dia sendiri x nak bercakap dengan mawar.. walaupun bertemu.. sepatah pun dia tidak berkata2.. salah mawar ke..?? Perlu ke mawar menegurnya dulu.. sedangkan dia tidak ada hak menghukum mawar.. kekadang menitis air mata.. selama ni mawar jaga makan minum dia.. hati dia.. cukupkan ape yg dia nak.. walau kekadang mawar sanggup berlapar demi dia.. tapi begini balasan yg mawar dapat.. x pe.. mawar dah maafkan segala ape yg dia buat dan kecewakan hati ini.. x sanggup kehilangan dia.. Ya Allah.. kau jagakan dia untuk ku.. sesungguhnya dia amat aku sayang.. ibu doakan semoga anak ibu bahagia dunia dan akhirat.. ibu akan sentiasa doakan anak2 ibu berjaya dan menjadi anak yg soleh dan solehah.. amennn...

Friday, 7 February 2014

Aku yg dulu..bukanla yg sekarang.

Assalamualaikum. . Selamat pagi syg... aku yg dulu bukanla yg sekarang.. dulu ditendang.. sekarang ku di sayang.. dulu2 ku menderita.  Sekarang aku bahagia..

Alhamdullilah.. bagi mawar kebahagiaan bukan pada harta benda.. tapi kasih syg yg sejati.. tulus dari hati.. bukan paksaan.. seorang isteri adalah penyeri rumahtangga.. klu asyik di tendang. Di caci.. di hina.. maka sebuah rumahtanggan tu sendiri akan hancur.. tiada lagi kasih syg.. bertolak ansur.. menyayangi.. menghargai tu penting.. bukan hadiah yg mahal perlu di beli.. tapi cukuplah sekadar ingatan yg ikhlas.. 

Janji Ibu

Assalam... selamat petang syg... ibu mana yg x sygkan anak... ibu sanggup berkorban ape saja.. nyawa atau harta untuk anak2 ibu... ibu sanggup ketepikan hati ibu sendiri demi kebahagiaan anak2 ibu.. semoga anak2 ibu menjadi anak2 yg soleh.. setiap waktu solat.. ibu x pernah putus mendoakan semoga anak2 ibu berjaya dunia dan akhirat.. Ya Allah.. jagakan anak2 aku.. sepertimana kau menjaga ku...

Thursday, 6 February 2014

Keindahan Alam

Assalamualaikum.. selamat pagi syg.. menghirup udara segar.. di temani org yg tersyg.. membuat hidup ini amat bertuah.. hilang segala kesedihan seketika.. tidak perlu menyesali dengan apa yg sudah terjadi.. perbaiki hidup ini dengan pengisian masa dengan insan2 yg menyayangi diri ini.. terima kasih ya Allah.. di sebalik kehidupan yg berlinangkan air mata selama ini.. Kau gantikan dengan kehidupan yg lebih baik.. yg lebih membahagiakan... yg lebih bermakna.. syukur.. Alhamdullilah..

Takdir Allah

Assalam.. selamat mlm syg... seumur hidup mawar.. x pernah terlintas di fikiran pun dengan ape yg mawar lalui skrg.. life must go on.. walau ape pun rintangan yg dtg.. pasti akan di lalui.. walaupun keadaan agak menyakitkan.. manusia memandang luaran.. tapi hati kite sendiri yg menanggung semuanya.. so.. teruskan hidup.. Allah dah bagi kite jalan.. terpulang pd kite cara nak melaluinya..  so redha.. n pasrah.. senyum n teruskan perjalanan hidup .. air mata usah lagi di biarkan menitis.. terima kasih pd yg menyayangi diri ini..

Ada dalam tiada.

Ada.. mcm x de.. x de.. ehh.. ada pulak.. mcm mana tu???.. kesana kesini.. kesinun.. sendiri.. nak mengeluh.. x baik.. benda ikhlas. Nanti jadi x ikhlas.. tapi yg ikhlas.. lelama letih jgk.. nak biarkan.. hati x sampai.. makin mawar cuba jaga hati dia.. semakin hati mawar sendiri yg disakiti.. pengorbanan jiwa dan raga tidak dihargai...malah di caci... Ya Allah.. kau damaikanlah hati ini.. dalam menempuh segala dugaan mu.. sesungguhnya.. aku insan yg lemah..

1:10

Masuk 1, keluarnya 10.. aduiyai ape pun x boley... cap jari semua dah kena cop.. hujung bulan masuk.. akhir bulan kuar... baik x payah masuk kan?.. kan?.. kan?.. Arghhhh!!!.. mcm mana nak buat ni..??? hati x begitu cekal.. semuanya di bahu kiri n kanan... yg sana mencari.. yg sini menunggu.. yg sinun.. mengharap..

Wednesday, 5 February 2014

Bicara Dusta

Assalam.. selamat tengahari Syg...

Janji tinggal janji.. janji di bayar dengan janji.. last2.. janji janji dusta.. brp banyak janji daaa.... mawar cukup x suka kalau janji tidak ditunaikan.. pandai berjanji.. bila tiba masa.. semuanya janji2 melayu belaka.. melayu jugak yg salah... So the moral of the story.. NO MORE!!.. ENOUGH IS ENOUGH.. I'M TIRED WITH YOUR PROMISE.. fikirkan untuk diri sendiri... masa sekarang.. dan masa depan.. yg lepas.. lepaskan.. yg di hadapan.. hadapkan.. Semoga Allah memberi petunjuk ke jalan yg lurus.. dan benar...mawar!! jgn lembutkan hati lagi pada manusia yg suka berjanji...

Aku dan Dia...

Assalam.. selamat pagi syg.. pepatah melayu ada berpesan... klu dekat bau busuk.. klu jauh bau wangi.. hmm... nak elaborates pun susah.. bagi mawar.. dekat atau jauh bukan masalahnya.. tetapi hati n sikap kite sendiri.. klu di dalam hati sudah tersemat rasa ketidakpuasan hati.. ketidakpercayaan.. kesangsian.. dan an.. an.. lagila.. semua pun jadi salah dan dipersalahkan.. EGO.. dah bermaharajalela didalam hati.. sakit dan menyakiti tu dah biasa.. telunjuk menunjuk.. tapi kite lupe yg kelingking berkait rapat.. klu hati sering disakiti.. lebih baik bawa diri.. andai itu jalan yg terbaik...

Sang Suami...

Assalam.. slmt malam syg.. Nabi Muhammad s.a.w adalah seorang suami yg penyayang pd isteri2nya.. sanggup menyinsing lengan bajunya membantu kerja2 di dapur di kala melihat Saidatina Aishah kesibukan.. bukan mawar nak membeza2kan suami di luar sana.. tapi jauh di hati setiap isteri.. mereka ingin melihat si suami yg ringan tangan.. ringan tulang.. bukan bagi kakitangan pd isteri.. menzalimi.. senang je nak jaga hati perempuan ni... U LOVE ME... I LOVE U MORE!!.. x rugi kan?.. U HATE ME... I HATE U TILL DIE.. ish..ish..ish.. mcm ganas je bunyinyer kan??. bukan dendam.. tapi bila hati perempuan disakiti... susah nak ubat.. klu ubat pun..  parutnyer masih ada syg...

Kasih

'Sedarlah diri.. awak tu dah tua'.. x payah nak berkasih sayang.. kenapa?.. kasih syg tu hanya untuk org yg bercinta sebelum kahwin je ke?.. atau org mcm mawar ni x layak nak berkasih?. X layak menerima kasih syg?. Kasih syg tu bukan hanya pd manusia bang..  kasih syg tu pd Allah... nabi.. anak.. mak. Ayah.. kakak. Adik.. abg.. dan org yg layak menerima kasih syg kite.. klu semakin berumur kite.. dan semakin kasih sayang tu menjauh dan menjauh.. hidup ni umpama kosong.. tiada jiwa.. bak taman tanpa bunga.. tanpa pepohon yg menghijau.. mawar mencari kasih syg untuk meneruskan hidup.. x nak hidup yg kosong.. nak tersenyum mcm org yg bahagia... hanya Allah mengetahui segala2nya... kasih sayang Allah yg hakiki...

Tuesday, 4 February 2014

Kerja..kerja..kerja...

Assalam. . Selamat pagi sayang.. demi anak2.. perjalanan hidup harus diteruskan.. sendirian membawa diri demi kelangsungan hidup.. kadang2 rasa penat .. tapi kekadang.. rasa aman n tenang.. sebab hati ni tidak di sakiti selalu.. hanya berserah kepada Allah.. kerana dia Maha Mengetahui akan segala2nya.. dia Maha Mengurus.. harap anak2 akan faham.. ape yg mawar buat ini demi masa depan diorg..

Salam Perkenalan

Assalamualaikum....
Salam perkenalan.... sebenarnya mawar x la pandai sangat nak berblog2 ni.. tapi naluri tu.. mcm kuat je nak teruskan create satu blog untuk luahan jiwa.. heheheh.. mcm banyak sangat luahan kan??? tapi x pe.. just to share something good.. (may be!!). heheheh.. yg baik jadikan teladan.. yg buruk tu harap jgn simpan yea. buang jauh2...